Web Toolbar by Wibiya

joi, 26 februarie 2015

Fasole batuta


Pentru ca suntem in post va propun o reteta delicioasa si usor de facut. Mi-a fost tare dor de fasolea batuta, iar cand am gasit reteta pe blogul Petei gurmande am stiut ce voi face pentru Provocarea Secreta pe care luna asta o gazduiesc eu.
Ingrediente:

500 g fasole alba uscata
4-5 catei de usturoi
3 cepe mari
1 lingura pasta de rosii
sare si piper dupa gust
¼ cana ulei de masline
ulei pentru prajit ceapa

Preparare:
 
Spalam fasolea si o punem la inmuiat in apa rece peste noapte. A doua zi, o spalam si o punem intr-o oala incapatoare, plina cu apa rece. O fierbem 15 minute, apoi aruncam apa, clatim fasolea cu apa fierbinte si o punem din nou la fiert, in oala plina cu apa fierbinte. Mai fierbem aproximativ 45-60 minute ( timpul variaza in functie de fasolea folosita) sau pana cand se inmoaie complet. O strecuram si o punem intr-un blender. Pastram o parte din apa.
Punem cateii de usturoi si uleiul de masline in blender peste fasole si amestecam pana obtinem o crema omogena. In cazul in care consistenta este prea densa, mai adaugam putina apa, dar putin cate putin, ca sa nu obtinem o pasta prea lichida. Se potriveste de sare si piper.
Ceapa taiata julienne se freaca cu sare si se caleste in ulei pana capata o culoare aurie. Se pune pasta de rosii si se gateste inca 5 minute.
Punem apoi fasolea batuta intr-un castron mai mare sau facem portii individuale si punem sosul din ceapa prajita si pasta de rosii peste. 
Stati aproape pentru ca am sa public reteta de fasole batuta in varianta egipteana.


 
Enjoy!


2 comentarii:

  1. Oi, ce pofta mi-ai facut! Cand eram copil, bunica'mea imi ungea cu fasolea batuta felii de mamaliguta rece coapte pe plita. Dar, nu mai zic, stiu ca pe la tine nu creste malaiul:)))

    RăspundețiȘtergere
  2. Chiar mi-ai facut pofta. Am avut malai pentru o vreme ca am gasit intr-un supermaket cand promovau produse made in UK, dar l-am terminat. Ma duc sa caut in weekend-ul asta poate mai gasesc, dar ce fac de plita ca la gratar p as rca nu-i la fel ;)

    RăspundețiȘtergere