Web Toolbar by Wibiya

vineri, 20 decembrie 2013

Fursecuri Stollen

 
Christmas is in the air, chiar si aici in mijlocul desertului ii simt aroma, asa ca noi, cativa bloggeri culinari, v-am pregatit inca o surpriza, astazi veti gasi pe bloguri numai retete pentru Craciun. 
Sa nu va mai tin de vorba si sa va spun reteta mea pe care am pregatit-o pas cu pas ca sa va fie usor sa o faceti. Pentru ca imi place tare mult stollen-ul dar si fursecurile m-am gandit sa fac o combinatie a celor doua. Am incercat sa fac o varianta mai sanatoasa daca putem vorbi de asa ceva atunci cand e vorba de prajituri.
Iata reteta.
 
Ingrediente: 
 
5 cani faina
1/2 lingurita sare
7 lingurite praf de copt
1 cana ulei de cocos (puteti folosi unt)
1 cana formage blanc 0% grasime (puteti folosi si branza proaspata de vaca pe care o treceti prin sita)
1 cana cu varf stafide
1 cana cu varf migdale sau nuci
1 cana zahar
2 oua mari
1/2 lingurita nucsoara (preferabil proastat razuita)
2 lingurite cardamon
3 lingurite extract de vanilie
coaja rasa de la o lamaie
coaja rasa de la o lime (lamaie verde)
 
pentru decor
 
1 cana zahar pudra
1 lingura scortisoara macinata 
 
 
 
Preparare:
 
Intr-un vas se amesteca faina cernuta cu parful de copt si sarea. Se adauga uleiul de cocos sau untul taiat bucatele daca nu aveti ulei de cocos si se amesteca cu mana pana obtineti un aluat nisipos.
 
 
 
Adaugati apoi restul ingredientelor, mai putin migbalele sau nucile si stafidele.
 
 
Amestecati totul bine pana veti obtine un aluat omogen de o consistenta nu foarte moale.
 
 
Acum este momentul sa puneti migdalele sau nucile si stafidele (toate au fost spalate si lasate la scurs cand am inceput sa fac aluatul)
 
 
 
Amestecati bine ca fructele uscate sa se distribuie uniform. Impartiti aluatul in doua si dati-i forma de stollen.
 
 
Se coace in cuptorul incins in prealabil, la 180C 45-50 minute sau pana trece testul cu scobitoarea.
Se pudreaza cu mult zahar pudra amestecat cu scortisoara macinata.
Noua ne-a placut foarte mult asa ca m-as bucura tare daca ati incerca reteta mea pe care am numit-o fursecuri stollen.
 
Enjoy!
 
 
 
Asa cum v-am spus veti gasi bucate minunate pe toate blogurile de mai jos. Nu ezitati si vizitati-le chiar acum.
 
 
Melodia asta mi se potriveste foarte bine, chiar imi este dor de un Craciun cu multa multa zapada.
 
 
 

4 comentarii:

  1. Si eu am in plan sa fac Stollen pentru Craciun. Am o reteta din bunici si strabunici din Germania si sper sa iasa, daca nu, stiu unde sa apelez, caci arata atat de bine! Sarbatori cu bine!

    RăspundețiȘtergere