Web Toolbar by Wibiya

miercuri, 27 noiembrie 2013

Placinta cu varza si praz

 
Am auzit de multe ori ca placintele cu varza sunt foarte bune, dar sincer nu am facut pana acum. Si cred ca nu as fi incercat nici acum daca nu era provocarea Dulce Romanie gazduita de Liana si Laura care au ales ca ingredient varza. Desi as fi putut sa fac orice alta reteta am ales sa incerc placinta cu varza careia i-am adaugat niste praz si branza feta de capra. Mie mi-a placut sper sa va placa si voua.

 
Ingrediente:
 
2 fire de praz (doar partea alba)
500 g varza (tocata marunt)
1 lingurita seminte de fenicul
120 g branza feta de capra
1 legatura de marar
14 foi de placinta
100 g unt
1 ou
 
Preparare:
 
Se prepara intai umplutura. Intr-o tigaie mare se pune jumatate din unt apoi se adauga prazul tocat rondele si se celeste pana cand se inmoaie. Se adauga varza si se caleste si ea amestecand continuu pana se inmoaie si toata apa care se lasa s-a evaporat. Se adauga semintele de fenicul, mararul tocat si branza maruntita. Se lasa la racit.
 
 
Dupa ce s-a racit se trece la asamblarea placintei. Lucram cu cate doua foi odata, pastrandu-le pe celelalte acoperite pentru a nu se usca. Ungem cu unt topit prima foaie si apoi o punem si pe a doua peste prima si ungem din nou. Nu trebuie sa puneti prea mult unt topit doar putin din loc in loc apoi incercati sa-l intindeti pe toata suprafata.  Se aseaza apoi umplutura din varza la o margine (cea mare) si se ruleaza.
 
 
Se pun rulourile astfel formate intr-o forma de tarta (sau mai multe daca sunt mai mici) in care ati pus hartie de copt, incepand din mijloc astfel incat sa formati o spirala. Se unge placinta cu ou batut si se da la cuptor (incins in prealabil) la 180C pentru 25 minute sau pana capata o culoare aurie.
 
 
Daca ati facut placinta cu varza si praz sau daca veti incerca reteta mea va astept cu impresii.
 
Pofta buna!
 

Un comentariu: