Web Toolbar by Wibiya

sâmbătă, 26 octombrie 2013

Ciulama cu ciuperci si scoici Saint Jacques

 
Ce ziceti de o ciulama, nu-i asa ca va este dor? Nu prea am folosit eu ingrediente traditionale dar merge si a fost buna. Am deschis frigiderul si am vazut punga cu scoici St. Jacques, imi plac tare mult, si cum aveam pofta de o ciulama m-am decis sa le fac asa. Doar nu s-o supara francezul ca am numit mancarea asta asa, n-am mancat-o noi cu mamaliga ci cu orez cu sofran dar tot ciulama este.

 
 
 
Pai sa va spun ce am pus in ea:
 
500g scoici St. Jacques
5 linguri mari cu smantana grasa
1 ceapa
1 cutie ciuperci (stiu ciulamaua mea  ar fi fost mai buna daca as fi foloit ciuperci proaspete de padure dar nu am avut)
4 catei de usturoi
1 ceapa potrivita
1 lingurita de unt
cateva fire de patrunjel
sare si piper pentru gust
 
 
 
Acum sa preparam aceasta mancare delicioasa. Mie imi place sa o fac simpla, sunt multe retete in care se pun morcovi, ardei gras si altele dar mie imi place asa. Nu am facut rantas, am pus doar smantana si am subtiat-o cu putina apa.
Asadar dupa ce am pregatit toate ingredientele am luat o tigaie de teflon si am pus ceapa sa se rumeneasca putin in unt. Am dat si un praf de sare ca sa se dezvolte aroma. Cand ceapa a fost gata am scos-o si am pus-o deoparte, apoi am trecut la etapa urmatoare a prepararii ciulamalei mele. In aceeasi tigaie in care am prajit ceapa am pus ciupercile si le-am lasat pana s-au rumenit frumos si si-au lasat toata apa. Le-am scos si pe ele, am pus inapoi ceapa, am adaugat usturoiul pe care l-am lasat sa se inmoaie putin amestecand mereu si am pus scoicile. In acest moment e aproape gata, doar cateva minute si imi satisfac pofta. Cum scoicile erau prefierte nu le-am lasat mai mult de 2-3 minute, am pus smantana, am mai dat un clocot si am pus ciupercile. Gata si ciulamaua cu ciuperci si scoici, a fost tare buna.
 
Si pentru ca am terminat de gatit si de mancat sa va spun o povestioara. Prima data cand am facut ciulama de ciuperci eram la facultate si stateam intr-un camin studentesc. Ca majoritatea studentilor imi gateam singura. Luasem de acasa un borcan cu ciuperci de padure pus de bunica mea si m-am decis sa le fac ciulama, am sunat-o pe mama, pentru ca nu mai facusem pana atunci, sa imi spuna reteta si m-am apucat sa gatesc. Aveam si un ajutor, pe prietenul meu, care ma asista din umbra. La un moment dat cineva a batut la usa si m-am dus sa deschid. Era o colega care nu avea toate cursurile si am stat cu ea sa ii dau ce ii lipsea. In lipsa mea prietenul meu a continuat sa faca singur ciulamaua, trebuia sa pun ciupercile si smantana, asa ca le-a pus el. Pana cand am terminat eu el terminase totul si ma astepta sa mancam. Mi-a spus sa am grija ca el crede ca ciupercile nu au fost bune, miroseau a acru, i-a fost frica sa guste. Avea dreptate, pentru ca am gustat si era acra, avea gust de otet. Aveam incredere in bunica mea, cunostea toate ciupercile, nu era vina ei ci a mea pentru ca in loc sa iau din camara un borcan de ciuperci pentru gatit am luat unul cu ciuperci la otet. Deci prima mea experienta a fost una acra.
 
Dupa cum ati observat am cateva cuvinte pe care daca veti da clik veti gasi la capatul lor niste bloguri minunate pe care le cunoasteti si iubiti, iar daca nu le stiti aveti acum ocazia sa le frunzariti, si veti descoperii retete minunate, iar azi, noi toti, avem o surpriza pentru voi. V-am pregatit o "zi nationala" a ciulamalei si fiecate dintre noi a facut-o in felul sau ca sa va lasam sa alegeti ceea ce este pe gustul vostru.
 
In afara de blogurile despre care v-am spus mai sus, bineinteles ca nu puteau lipsi de la aceasta sarbatoare:
 
Bucataresele Vesele http://www.bucatareselevesele.ro/ 
Andreea Denisa-Dea's Cakes http://prajituri-torturi-dea.blogspot.ro/
Radu Groza http://www.bucatarialuiradu.com
 
Gata si povestioara mea asa ca va las si pe voi sa va bucurati de o ciulama cu ciuperci si scoici St. Jacques.
 
Pofta buna!
 

19 comentarii:

  1. Frumoasa ciulama ai facut si tare mi-a placut povestioara :) Traiasca ciulamaua!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mammaa ce ciulama extra!! Traiasca ciulamaua!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa ne traiasca draga de ea. Poate mai sarbatorim si altele.

      Ștergere
  3. O ciulama deosebită. Sunt convinsa ca a fost grozav de buna! Mi-a placut si mie povestioara despre prima ta ciulama. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Cerasela, ciulamaua ta cu Saint-Jacques e minunata. Eu sunt mare fan scoici! Imi plac si fotografiile mult :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Răspunsuri
    1. Ciulamaua noastra merita si ea niste noix de saint jacques asa ca sa vada lumea ca si noi romanii avem cultura gastronimica.

      Ștergere
  6. Va multumesc pentru vizita dragele mele.

    RăspundețiȘtergere
  7. Cerasela cu mana pe inima iti spun drept ca de cand sunt pe asta lume nu am mancat scoici :), dar o sa imi iau inima in dinti si voi prepara aceasta ciulama dupa reteta ta . Pare delicioasa, pozele sunt super . Felicitari pentru reinterpretarea Ciulamalei !!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult pentru vizita. Va astept cu impresii despre scoici. Aprecierile Bucatarelelor Vesele m-au facut tare fericita.

      Ștergere
  8. Imi place reinterpretarea ta,grozava tre sa fie! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult Flory. Mamaliga ta la gratar m-a facut sa inghit in sec. Te mai astept.

      Ștergere