Web Toolbar by Wibiya

duminică, 31 martie 2013

Salata de vinete arabeasca (Baba Ghannoug)

 
 
Pentru ca suntem in postul pastelui o reteta de salata de vinete nu ar strica. Nu este clasica noastra salata romaneasca cu ulei cand tinem post sau cu maioneza cand nu tinem. Am sa va prezint o reteta foarte populara in bucataria orientala si anume Baba Ghannoug. Termenul in limba araba inseamna "tatal cochetariei" care sugereaza ca a fost inventat de un membru al unui harem, desi "Ghannoug" poate fi si numele unei persoane. In Siria si Liban este un aperitiv, in Egipt este servit de cele mai multe ori ca garnitura sau salata. Reteta pe care eu o fac este cea clasica.

 
Ingrediente:
 
 
600g vinete coapte si scurse,
1/2 cana tahina,
zeama de la 2 lamai,
4 catei de usturoi,
sare pentru gust,
chimion macinat (optional) - eu nu am pus,
boia de ardei iute, ulei de masline si patrunjel sau menta pentru ornat.
 
 


Preparare:

Se toaca vinetele, nu foarte marunt, si se amesteca cu zeama de lamaie, tahina si usturoi. Eu folosesc o lingura de lemn sau un tel pentru a le amesteca. Se potriveste de sare, iar pentru cei care doresc acum este momentul sa se adauge chimion (atentie cat puneti pentru ca are un gust foarte puternic).



Dupa ce toate sunt bine incorporate, se pun pe platoul de servire sau in farfurii individuale si se orneaza cu patrunjel sau menta tacate, ulei de masline si boia de ardei iute.


Pofta buna!


 
 
 
 

5 comentarii:

  1. Foarte apetisanta! Deja mi-e foame! Cand as putea servi si eu o portie? :)

    RăspundețiȘtergere
  2. super! as fi vrut si eu sa ma inscriu in comunitatea ta de prieteni, dar nu stiu unde sa caut! dar te voi urmari si asa!

    RăspundețiȘtergere
  3. Aceasta salata se numeste Mutabal. Baba G. este tot pe baza de vinete, dar restul ingredientelor difera total.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salata cunoscuta in Israel, Siria, Iordania, Liban si Palestina ca mutabbal este acelasi lucru cu ceea ce egiptenii numesc baba ghannoug si se prepara asa cum am aratat eu in reteta. Exista si alte variante ale acestei salate care contin vinete coapte, ceapa, rosii, ulei de masline si diferite condimente, specifice tarilor pe care le-am enumerat mai sus si nu bucatariei egiptene traditionale pe care eu o stiu de la soacra mea.

      Ștergere