Web Toolbar by Wibiya

duminică, 10 februarie 2013

Tahchin (Budinca de orez cu carne)





Asa cum v-am zis inspirata fiind de concursul Blog Chef cu Nutriday http://www.nutriday.ro/blog-chef am sa postez cateva retete unde eu folosesc iaurt. Am sa incep cu Tahchin, o budinca de orez cu carne(eu am folosit aici pui, dar puteti folosi orice carne doriti), un fel de mancare apartinand bucatariei persane care mie imi place foarte mult. Sper sa incercati reteta si sa imi spuneti cum v-a iesit.

Pentru aceasta reteta aveti nevoie de urmatoarele:




1 Kg carne de pui
2 oua
2 cepe potrivite
zeama de la o lamaie
4 linguri ulei
2 cani orez cu bob lung
1 1/2 cani iaurt Danone Nutriday Natural
o lingurita de sare
o lingurita de piper
apa de sofran 50ml (daca nu aveti sofran folositi sofranel sau turmeric)

Preparare



Fierbeti orezul de trei sferturi. La o cana de orez se adauga 1 1/4 cana apa. Cand apa clocoteste se adauga orezul si se lasa la foc mic 15 min. Intre timp se prepara un sos din ceapa, oua , sare, piper, zeama de lamaie, ulei si apa de sofran care se pun intr-un blender si apoi se amesteca cu iaurtul.
Carnea se prajeste sau se fierbe dupa preferinta apoi se marunteste.

Cand orezul este gata se amesteca cu jumatate din sosul pregatit anterior. Restul sosului se amesteca cu carnea. Se asaza apoi intr-o tava unsa cu ulei un rand de orez, un rand de carne  si apoi inca un rand de orez.
Se pune apoi sos daca v-a mai ramas de la carne si deasupra putina apa de sofran.
Se acopera cu folie de aluminiu in care se fac cateva gauri si se coace in cuptorul preincalzit la 200 C pentru 45 min.



Dupa 45 min se scoate din cuptor si se intoarce tava pe platoul de servit. Crusta care se formeaza va fi deasupra.


Se serveste cald.

Pofta buna!








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu